Monday, April 19, 2010

Transformasi Minda


Ini adalah buku motivasi aku yang pertama secara officialnya. Aku galak mencari buku-buku motivasi ni adalah untuk menyiapkan diri untuk terjun ke bidang latihan; nak jadi trainer.

Kenapa anda masih belum mencapai matlamat adalah kerana apa yang masih anda fikirkan ketika ini. Untuk menjadi manusia yang anda idamkan, untuk mendapat kesihatan yang baik, untuk mendapatkan hubungan yang mesra, kerjaya yang baik... anda hanya perlu mengubah apa yang anda percaya tentang cara bagaimana nak mencapai impian itu.

Huhu... susah ke nak faham? Memang begini le caranya. Pendek kata, nak ubah pemikiran bukannya senang. Apatah lagi kita dah terbiasa dengan apa yang kita dah biasa buat. Tapi walau apa pun, kita kena berani berubah. Berani untuk lebih berjaya dan menganggap segala kegagalan dan kesusahan kita ini adalah guru yang paling berjasa sekali. Sebenarnya, kalau kita gagal, kita jangan la segan silu kepada orang lain. Sebabnya, dengan cara itu, kita akan membina tembok besar untuk menyekat diri kita untuk terus berusaha. Just malu lah pada diri sendiri... dan berdoalah agar Allah menguatkan diri kita meningkatkan diri.

No comments:

Post a Comment